زمان جاری : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 10:44 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

تعداد بازدید 88
نویسنده پیام
jody70
آنلاین

ارسال‌ها : 80
عضویت: 19 /12 /1395
محل زندگی: tehran
سن: 30
بواسیر در کودکان ، علت ، علائم ، پیشگیری و روش های درمان خانگی
بواسیر یا هموروئید بیماری بسیار شایعی است که می تواند هر گروه و رده سنی را درگیر کند. اما از آنجایی که با افزایش سن عضلات مقعد تضعیف می شوند، احتمال بروز آن در افراد بالای ۵۰ سال بیشتر می شود. بواسیر در کودکان همراه با درد و التهاب بسیاری است که موجب آزار کودک دلبندتان می شود، توجه به نشانه ها و علائم بواسیر در کودکان به شناسایی سریع تر و انتخاب روش درمان کمک می کند.

بیشتر بخوانید:


علت بواسیر در کودکان
علت بواسیر در کودکان سبک زندگی اشتباه است. مهمترین علت بروز این بیماری در کودکان را می توان رژیم غذایی نادرست و بدون فیبر عنوان کرد که زمینه را برای یبوست فراهم نموده و به بواسیر می انجامد. از سایر علل بروز بواسیر در کودکان می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • عدم تحرک کافی

  • عدم مصرف کافی آب

  • یبوست مزمن


علائم بواسیر در کودکان
توجه به علائم کودک می تواند در حل کردن سریع تر این مشکل کار ساز باشد، بسته به اینکه کودک در کدام مرحله از بیماری قرار دارد، علائم مختلفی ایجاد می شوند. به طور مثال ممکن است کودک دچار تورم و بیرون زدگی عروق شود و یا هیچ بیرون زدگی مشاهده نشود. از علائم بواسیر در کودکان می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

  • خارش و سوزش

  • حساسیت

  • درد

  • خونریزی حین اجابت مزاج


پیشگیری از بواسیر در کودکان
برای پیشگیری از بواسیر باید رژیم غذایی کودک را کنترل کنید تا از یبوست جلوگیری نمایید. برای این منظور مصرف میوه و سبزیجات پر فیبر و مصرف کافی آب و مایعات توصیه می شود.همچنین افزایش فعالیت کودک می تواند در پیشگیری از بواسیر موثر باشد. والدین موظف هستند به کودکان خود آموزش دهند تا به محض احساس نیاز به اجابت مزاج، به دستشویی مراجعه کنند. همچنین باید از زور زدن پرهیز کرده و زمان زیادی را دستشویی نمانند.تصویر: https://jarah.clinic/wp-content/uploads/2019/06/014-3.jpg


امضا کاربر
یکشنبه 23 تیر 1398 - 14:15
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر

پاسخ ها


برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :