زمان جاری : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 9:23 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

تعداد بازدید 133
نویسنده پیام
jody70
آنلاین

ارسال‌ها : 80
عضویت: 19 /12 /1395
محل زندگی: tehran
سن: 30
زگیل واژن چیست؟علائم و نشانه های آن و روش های درمانی برای از بین بردن آنها
زگیل واژن که با نام های زگیل تناسلی یا زگیل مقاربتی هم شناخته می شود از شایع ترین بیماری های آمیزشی است . این زگیل ها در اثر نوعی ویروس DNA دار با نام HPV با پاپیلومای انسانی ایجاد می شود .
همان طور که از نام آن مشخص است این بیماری در پوست ناحیه ی تناسلی زنان و در نقاط مختلف واژن رخ می دهد. همان طور که در بالا هم اشاره کردیم این بیماری عفونتی است که از طریق روابط جنسی بین افراد منتقل می شود و تیپ هایی از این ویروس باعث به وجود آمدن برخی از انواع سرطان مثل سرطان دهانه ی رحم در زنان می گردد .
ویروس HPV انواع و تیپ های مختلفی دارد و ویروس هایی که منجر به ایجاد زگیل تناسلی می شوند معمولا از نوع کم خطر آن هستند . نوع پرخطر این ویروس باعث ایجاد انواع سرطان می گردد .
این زگیل ها در نقاط خارجی و داخلی واژن به وجود می آیند و در ابتدا هیچ گونه درد یا علامت خاصی ندارند . این زگیل ها معمولا پس از گذشت مدت زمان ۱۸ الی ۲۴ ماه خود به خود از بین می روند و ناپدید می شوند ولی از آنجایی که خود ویروس همچنان در بدن فرد وجود دارد امکان بازگشت دوباره ی زگیل ها و گسترش آن به سایر نقاط بدن و همچنین احتمال ابتلا به بیماری هایی مثل سرطان رحم وجود دارد . در ضمن اینکه چنین فردی آلوده محسوب می شود و با هرکسی که رابطه ی جنسی برقرار کند می تواند ویروس را به بدن او منتقل کند به همین دلیل باید روابط جنسی خود را تا مرحله ی درمان کامل محدود نماید . مادر آلوده به ویروس HPV می تواند ویروس را به جنین خود منتقل کند .

  • علائم و نشانه های زگیل واژن

  • درمان زگیل واژن

  • علائم و نشانه های زگیل واژن
    زگیل واژن بیماری است که از طریق ارتباط جنسی تماس مستقیم پوست با پوست ایجاد می شود . در ابتدا این زگیل ها ممکن است بسیار کوچک و در اندازه ای کمتر از نوک سر سوزن باشند و با چشم مسلح دیده نشوند ولی به مروز زمان عفونت ناشی از آن گسترش می یابد و در اثر رشد و تکثیر اندازه ی آنها بزرگ تر می شود . در نتیجه زائده ها و بر آمدگی هایی آویزان و به شکل توده هایی سفت ،توپر و گوشتی شکل و به رنگ پوست ، سفید ، صورتی ، مشکی و یا قهوه ای در اطراف واژن ایجاد می شود .

  • زگیل واژن در اشکال و اندازه های گوناگونی ممکن است به وجود بیاید . برخی از این زگیل ها به شکل تک زگیل هستند و اندازه ی بسیار کوچکی دارند ولی برخی دیگر اندازه ی بزرگ تری دارند و از تجمع چندین زگیل به وجود آمده اند که به شکل گل کلم یا خوشه ای ممکن است به وجود بیایند .
    این زگیل ها در ابتدا درد و سوزشی ندارند ولی پس از گذشت مدت زمانی که عفونت آنها گسترش می یابد ممکن است فرد در محل به وجود آمدن زگیل ها احساس درد ، سوزش ،خارش و رطوبت نماید . در موارد خاصی که زگیل ها در مسیر مجرای ادراری قرار میگیرند باعث انسداد این مجاری و خونریزی میگردند .
    در کنار این علائم و نشانه های کلی به دلیل آنکه زگیل واژن نوعی عفونت است از این رو ممکن است در اطراف زگیل ها علائم و نشانه های دیگری هم وجود داشته باشد که به بیماری های دیگری مربوط است از این رو هنگام مشاهده ی هرگونه علامتی مبنی بر زگیل بهتر است که برای بررسی و تشخیص دقیق تر به پزشک متخصص مراجعه کنید .
درمان زگیل واژن
زگیل واژن شاید درد و سوزش خاصی نداشته باشد و زندگی بیمار را مختل نکند ولی توجه داشته باشید که این زگیل ها نوعی عفونت هستند و از آنجایی که بسیار مسری هستند ،باید تحت درمان قرار بگیرند و به طور کامل از بین بروند .
برای آغاز درمان زگیل واژن ، ابتدا پزشک محل زگیل ها ، اندازه ی زگیل ها و تعداد آنها را به طور دقیق بررسی و معاینه میکند . سپس یکی از روش های درمانی را برای از بین بردن زگیل ها آغاز می نماید .
اگر تعداد زگیل ها کم و اندازه ی آنها کوچک باشد ممکن است از داروهای موضعی مانند پدوفیلین برای درمان آن استفاده کند . اگر تعداد زگیل ها زیادتر و اندازه ی آنها بزرگ تر باشد به سراغ روش های تهاجمی تر می رود . سوزاندن زگیل ها ، فریز کردن ( منجمد کردن ) ، لیزردرمانی ، روش RF و در مواقع خاص انجام عمل جراحی برای برداشتن کامل ضایعات از روش های درمانی است که می توان برای درمان زگیل های واژن استفاده کرد .




امضا کاربر
یکشنبه 23 تیر 1398 - 14:26
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر

پاسخ ها


برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :